20 Mart 2015 Cuma

Staj Tavsiyeleri

 SHUİ öğrencilerinin özellikle 2. sınıfta olan arkadaşlarımın sürekli düşünüp durduğu staj hakkında bişeyler yazmaya çalışıacağım bugün.Herkesin aklında nerde yapmalıyım neresi bana daha faydalı olur hangi şirket hangi pozisyon gibi birçok soru var.Öncelikle bana göre en önemli olan şeyler gelecekten beklentiler neler ? okul bittiğinde nerede çalışmak istiyorum ? cevaplanması gereken en önemli 2 soru bu ve bize yol göstericek en büyük cevaplar.


İlk olarak mezun  olduktan sonraki hedeflerimize uygun bir kariyer planı çizmek ve buna göre şirketleri ayırmak gerekli diye düşünüyorum.Örneğin terminal işletmesinde çalışmak isteyen birinin hava kargo taşımaacılığı yapan bir şirkette staj yapması sonucunda terminalin işleyişi hakkında pek fazla bilgi alamaması ve kendini terminal yönünden geliştirememesi normaldir.O yüzden öncelikle planlarımıza yönelik kendimizi en iyi geliştirebileceğimiz şirketleri bulmak olacaktır.

Ben bu yönden şirketleri iki kategoriye ayırmak istiyorum.İlk kategoride Yer Hizmetleri,Havayolları ve Gözetim&Denetim şirketleri varken ikinci kategori de terminal işletmesi ve DHMİ yi gruplandırmak istiyorum.

Buna göre kariyerini havayollarında sürdürmek isteyen birinin stajına yer hizmetlerinden başlaması bana göre atılması gereken iyi bir temel olacaktır.Bunun sebebi ise birinci olarak yer hizmetleri olarak uçaklara hizmet veriliş sürecini gözlemlerken aynı zamanda tek bir havayolu değil hizmet verilen birçok havayolunu az çok gözlemleyebilirsiniz.
Terminal işletmesinde ise daha çok DHMİ nin de içerisinde bulunduğu park pozisyonu planlama kontuar planlama ve terminal yönetimi gibi tecrübeler edinilirken DHMİ ile olan ilişkilerde yakından gözlemlenebilir.Tabikide tüm bu şirketlerin ortak noktaları ve birbirleri ile ilişkileri farklı olsada her şirketin kendi içerisinde birçok birim ve çalışma alanları mevcuttur.

Diğer bir konu ise özel sektör ile kamu kurumları arasındaki farkların ayrımının yapılmasıdır.Özel bir şirkette işe alımlarda tecrübe ve bilgi çok önemli iken kamu kurumları alımlarını KPSS ile yapar bu yüzden tecrübenizin seviyesi çokta önemli olmamaktadır.

Temeli iyi atılan bir stajla beraber kariyerinde iyi gelişeceği kanaatindeyim o yüzden stajı bir formalite gibi görmektense mümkün olan en verimli şekilde geçirmek bizim yararımıza olmakta.Umarım herkes iyi bir staj dönemiyle beraber bir çok şey öğrenir :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder